UWAGA: Zamówienia złożone i opłacone* lub wybrane za pobraniem do 7.12.2021 godz. 17:30 zostaną dostarczone przed Świętami Bożego Narodzenia**.
Zamówienia złożone po tym terminie będą dostarczane przed lub po Nowym Roku.
* opłacone tzn. zostaną zaksięgowane pieniądze na naszym koncie
** nastąpi jedna próba dostawy, jeśli zostanie ona odmówiona dostawa będzie po Świętach lub po Nowym Roku.
  • Dlaczego nie mogę zasnąć?

2021-10-18 12:16:00 KaszmirowySen.pl
Dlaczego nie mogę zasnąć?

Od dłuższego czasu chodzisz zmęczony i niewyspany? Przyczyną jest bezsenność? Niezależnie od tego czy obejmuje ona problemy z zaśnięciem, utrzymaniem snu czy dotyczy wczesnego budzenia mocno zaburza funkcjonowanie naszego organizmu. Im szybciej uda nam się zdiagnozować problem, znaleźć przyczynę, tym łatwiej pozbędziemy się tej dolegliwości. Nie powinniśmy tego odciągać, gdyż problem może się nasilać i z czasem powodować coraz więcej kłopotów.

Przyczyny bezsenności

Kiedy właściwie możemy mówić o bezsenności? O problemach ze snem możemy mówić wtedy, gdy wymienione zjawiska czyli kłopoty z zaśnięciem, często wybudzanie, krótki sen występują w trzech różnych natężeniach. Z tego wzglęu wyróżniamy trzy rodzaje bezsenności:

  • przygodną – zdarzającą się sporadycznie, jedno lub kilkudniową
  • krótkotrwałą – trwającą do kilku tygodni
  • przewlekłą – gdy trwa dłużej jak 3 miesiące

Wśród przyczyn bezsenności możemy znaleźć problemy zdrowotne, somatyczne i psychotyczne. A co one konkretnie obejmują?

Niejednokrotnie to stan zdrowia wpływa na jakość i ilość naszego snu: choroby przebiegające z dolegliwościami bólowymi o różnym stopniu nasilenia, choroby żołądka i dwunastnicy, choroby serca, astma oskrzelowa, zespół niespokojnych nóg, bezdech senny. Wśród przyczyn psychicznych należy wymienić lęki, koszmary senne, depresję oraz uzależnienia. Niewyspanie spowodują również zaburzenia typowo kojarzone ze snem jak somnambulizm oraz narkolepsja.

Stres to kolejny czynnik powodujący trudności w zasypianiu, w ciągłości snu oraz powodujący przedwczesne wybudzanie. Jeżeli jest to sytuacja przejściowa, bezsenność mija wraz z mijającym stresem.

Czasem jednak stres wywoływany jest właśnie przez problemy z zasypianiem. Pacjenci odczuwają wówczas silny lęk przed snem obawiając się trudności w przebiegu tego procesu i w rezultacie mamy do czynienia z błędnym kołem. Stresujemy się ponieważ nie możemy spać i nie możemy spać ponieważ się stresujemy. Pomocne są w takich sytuacjach terapie mające na celu uregulowanie trybu snu i czuwania oraz pozwalające się pozbyć lęku. Pacjenci postępują według wytycznych, przestrzegają higieny snu i zapisują swoje postępy w dzienniczku. Higiena snu jest ważna dla każdego z nas, nawet jeśli na co dzień nie skarżymy się na trudności w zasypianiu.

Higiena snu – czyli jak wspomóc spokojny sen

Na czym polega higiena snu? Czym ona właściwie jest? To zbiór zachowań i nawyków mających pozytywny wpływ na nasz zegar biologiczny. Pozwala na spokojny sen bez potrzeby wspomagania się tabletkami nasennymi. Higiena snu obejmuje:

  • zwiększenie aktywności fizycznej, najlepiej na świeżym powietrzu, rano lub w godzinach popołudniowych, należy jednak unikać pobudzających ćwiczeń wieczorem, gdyż możemy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego
  • unikanie popołudniowych drzemek
  • pójście do łóżka o regularnej porze, lecz unikanie długiego leżenia przed snem, połóż się dopiero gdy poczujesz senność, łóżko powinno kojarzyć się ze spaniem
  • wyciszenie i wyciemnienie sypialni
  • unikanie długiego wpatrywania w ekran telewizora, monitora lub telefonu gdyż emitują niebieskie światło hamujące wydzielanie melatoniny, odpowiedzialnej za senność
  • nie jedzenie bezpośrednio przed snem, spożywaj lekkostrawne kolacje na 2-3 godziny przed pójściem spać
  • unikanie spożywania pobudzających używek w godzinach popołudniowych jak kawa, mocna herbata, papierosy (nikotyna, teina, kofeina utrudniają zasypianie)
  • utrzymanie optymalnej temperatury w sypialni, nie może Ci być za gorąco ani za zimno
  • dbanie o świeże powietrze w sypialni i czystą pościel, regularne sprzątanie
  • dobranie wygodnego materaca

Stres towarzyszy nam właściwie na co dzień. Jeżeli potrafimy się odpowiednio zdystansować, jesteśmy w stanie zniwelować jego wpływ do minimum. Metody, które pozwolą nam na zredukowanie stresu:

  • zdrowe i urozmaicone odżywianie
  • rozdział życia prywatnego od zawodowego i utrzymywanie odpowiednich proporcji
  • wypoczynek i relaks
  • aktywność ruchowa, regularne uprawianie sportu

Wygodny materac to przyjemny sen

Jako producent materacy jesteśmy w stanie zaoferować bardzo szeroki wybór modeli. W ofercie posiadamy materace miękkie, materace średnio twarde, materace twarde oraz materace bardzo twarde. Stopień twardości należy dopasować do wagi użytkownika. Kolejnym parametrem jest typ rdzenia materaca. Do wyboru materace pocketowe, materace multipocketowe, materace piankowe oraz materace lateksowe, wykonane z 16 cm bloku pianki lateksowej. Ostatnia decyzja dotyczy warstwy zewnętrznej materaca, w zależności od wyboru możemy zakupić materac kokosowy lub materac z trawą morską, materac termoelastyczny lub materac profilowany visco memory. To jedynie część naszej oferty. Jeżeli interesuje Cię zakup materaca zapraszamy do zapoznania się z całym asortymentem.

Wygodny materac może istotnie wpływać na komfort wypoczynku. Źle dobrany będzie uciskał, uwierał, powodował dolegliwości bólowe kręgosłupa, pleców. Zamiast spokojnie zasnąć, będziemy się wiercić z boku na bok.

Rozsądny dobór materaca pomoże nam zdrowo wypoczywać.

Bezsenność to dolegliwość, która ma duży wpływ na nasze życie, samopoczucie i zdrowie. Wykorzystajmy wszystkie możliwe metody by ją wyleczyć. Wówczas nasze życie będzie przyjemniejsze.

5% Rabatu na wszystkie materace po wpisaniu kodu rabacik5. Śpiesz się, promocja ograniczona czasowo.