UWAGA: W dniach 5-16.07.2021 trwać będzie przerwa urlopowa - nie będziemy produkować materacy.
W czasie przerwy urlopowej będziemy dostępni i będziemy doradzać Państwu poprzez telefon, e-mail i czat w kwestii doboru materacy.
Zamówienia przyjęte i opłacone lub wybrane za pobraniem do 30.06.2021 będę zrealizowane przed ulropem. Późniejsze zamówienia będą realizowane od 19.07.2021.
Produkcja zostanie wznowiona 19.07.2021 wg KOLEJNOŚCI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
  • Budzenie się w nocy – co oznacza? Powody budzenia się w nocy

2020-12-28 09:56:00 Kaszmirowysen.pl
Budzenie się w nocy – co oznacza? Powody budzenia się w nocy

Bardzo ważnym elementem naszego życia jest sen. Sen efektywny, pozwalający na wypoczynek i regenerację organizmu, gwarantujący lepsze samopoczucie i zdrowie. Idealnie gdy jest niczym nie zaburzony, gdy nie mamy problemów z zaśnięciem, nie wybudzamy się w ciągu nocy, gdy śpimy wystarczająco długo a sen jest na tyle mocny, że nie wybudza nas najmniejszy szelest. Zdarza się jednak, że sen nie gwarantuje nam odpoczynku. Rano budzimy się zmęczeni, brak nam energii, mamy problemy z koncentracją a w ciągu dnia łapiemy się na tym, że dopada nas niepohamowana chęć drzemki w dowolnym miejscu. Nie jest to zjawisko komfortowe i normalne. Warto odnaleźć przyczynę tego, że często budzimy się w nocy lub dotykają nas inne zaburzenia snu i jak najszybciej ją wyeliminować.

Budzenie się w nocy

Jednym z najczęściej pojawiających się zaburzeń snu jest budzenie w nocy. Po wieczornej kąpieli i wyciszeniu bez problemu zasypiamy, jednak po kilku godzinach, regularnie już od jakiegoś czasu, otwierasz oczy i dopada Cię myśl „ znowu budze się w nocy!” Martwi Cię to ponieważ generuje problemy w ciągu dnia, a nigdy przedtem nie miałeś takiego kłopotu.

Jedną z przyczyn takiego stanu jest fakt, że w ciągu życia nasz sen ulega często pogorszeniu w wyniku różnych chorób, stresu, jest płytszy niż u człowieka młodego.

Sen ludzki to cyklicznie powtarzające się fazy snu płytkiego, głębokiego i fazy REM. Każdy z nas wybudza się w nocy. Z powodu jakiegoś hałasu, stresu. Jednak w przypadku braku zaburzeń, gdy człowiek jest młody, mamy sprzyjające warunki do wypoczynku (zaciemniony pokój, wygodne łóżko) najczęściej bardzo szybko zasypiamy i nie odnotowujemy tego faktu. Zwyczajnie o nim zapominamy. Odnotowujemy te pobudki, które powoduje chęć wizyty w toalecie, ból, chęć sprawdzenia, która jest godzina. Co jednak w sytuacji, gdy każdej nocy budzimy się o jednakowej porze. Czy to oznacza coś innego?

Budzenie się o 3 w nocy

By wyjaśnić powody dla których budzimy się między 3 a 4 w nocy, warto zastanowić się czy w obecnej sytuacji życiowej doświadczamy silnego stresu, mamy kłopoty w pracy lub w domu. Czynniki te mogą bowiem wywoływać w nas lęk i niepokój, które kumulują się w naszym mózgu powodując późniejsze kłopoty ze snem. Skrywane przez dzień emocje znajdują ujście nocą i dlatego zamiast odpoczywać, nagromadzone napięcie wybudza nas ze snu. Zastanówmy się dlaczego sen jest tak mocno związany z naszym stanem emocjonalnym.

Układ nerwowy to system wykrywający zmiany w naszym otoczeniu i wywołujący określoną reakcję organizmu. W sytuacji stresowej powoduje, że organizm pozostaje w ciągłym stanie czuwania, ze względu na istniejące zagrożenie. Po kilku godzinach od zaśnięcia, następuje gwałtowne przebudzenie w reakcji na niepokój, który odczuwamy. Jest to zupełnie normalna reakcja organizmu, która jednak nie miałaby miejsca, gdybyśmy nie odczuwali strachu czy lęku.

W jaki sposób możemy pozbyć się problemu. Należy podjąć zdecydowane kroki, by jak najszybciej odzyskać równowagę i zapewnić organizmowi zdrowy i regenerujący sen. Eliminację dolegliwości powinniśmy przeprowadzić etapowo:

  • najważniejszym krokiem jest samouświadomienie sobie istniejącego problemu ze snem. Już fakt, że zdajemy sobie sprawę z tego, że nie funkcjonujemy normalnie to podstawa podjęcia dalszych decyzji
  • kolejnym etapem powinno być odnalezienie źródła problemu, odkrycie tego co jest kłopotem pozwoli nam podjąć odpowiednie kroki
  • w miarę możliwości wprowadzaj małe zmiany w swoim życiu, ustal sobie priorytety i odrzuć mało istotne sprawy, zwłaszcza te na które nie masz wpływu. Wybierz to co jest dla ciebie najważniejsze. Powinieneś również znaleźć nowe bodźce, które skierują twój umysł na inne tory, pozwolą się oderwać od rutyny i codzienności, rozładują napięcie.
  • pomocny będzie codzienny, wieczorny spacer, który pozwoli się odprężyć i zrelaksować przed snem; ciepła i przyjemna kąpiel rozluźni ciało i przygotuje je do snu
  • należy pamiętać, by nie myśleć o kłopotach z zaśnięciem, nie zerkać nerwowo na zegarek i upływające minuty, to wszystko sprawi bowiem, że zamiast się wyciszyć i zasnąć, jeszcze bardziej się zestresujemy odciągając w czasie sen

Budzenie w nocy

W internecie znajdziemy informacje na temat chińskiej sztuki feng shui mówiącej o problemach ze snem spowodowanych dolegliwościami zdrowotnymi poszczególnych organów wewnętrznych. Według chińskich medyków, poszczególne organy funkcjonują o różnych porach i w zależności od tego, o której budzimy się w nocy, z tym właśnie organem możemy mieć problemy.

Pobudki i problemy z zaśnięciem między 21.00 a 23.00 wskazują na problemy z układem odpornościowym, tarczycą, nadnerczami i metabolizmem, również stres wywoła problemy ze snem w tych godzinach. Warto zastosować wówczas techniki relaksacyjne pozwalające na wyciszenie i ułatwiające zaśnięcie. Pobudki pomiędzy 23.00 a 1.00, czyli w okresie wzmożonej pracy woreczka żółciowego sugerują problemy z produkcją żółci i należy wówczas rozważyć zmianę diety. A podchodząc do tego bardziej filozoficznie - powinniśmy wyzbyć się żalu do innych osób. Godziny pracy wątroby przypadają na okres pomiędzy 1.00 a 3.00 w nocy. Jeżeli wybudzasz się w tym czasie powinieneś oczyścić organizm z toksyn, zrezygnować z alkoholu. Budzenie się między 3 a 4 lub 5 rano, zwłaszcza jeśli towarzyszy temu kaszel może wskazywać na kłopoty z układem oddechowym. To również czas, w którym emocjonalnie odczuwamy smutek, żal i przygnębienie po starcie kogoś bliskiego. By poradzić sobie z tymi uczuciami, należy je zaakceptować.

Budze się w nocy

Czasem powód problemów ze snem może być tak prozaiczny jak źle dobrany lub wysłużony materac. Pamiętajmy, że komfort to jeden z podstawowych czynników wpływających na prawidłowy sen. Należy wybrać odpowiednią twardość materaca spośród czterech dostępnych opcji. Materac miękki, dedykowany jest ważącym nie więcej jak 60 kg, materac średnio twardy przeznaczony jest ważącym pomiędzy 60 a 100 kg. Materac twardy skierowany jest do osób ważących ponad 100 kg a materac bardzo twardy dla ważących ponad 120 kg. Dobrze dobrany materac zapewni nam wygodę i dobrą jakość snu.

5% Rabatu na wszystkie materace po wpisaniu kodu rabacik5. Śpiesz się, promocja ograniczona czasowo.