UWAGA: W dniach 5-16.07.2021 trwać będzie przerwa urlopowa - nie będziemy produkować materacy.
W czasie przerwy urlopowej będziemy dostępni i będziemy doradzać Państwu poprzez telefon, e-mail i czat w kwestii doboru materacy.
Zamówienia przyjęte i opłacone lub wybrane za pobraniem do 30.06.2021 będę zrealizowane przed ulropem. Późniejsze zamówienia będą realizowane od 19.07.2021.
Produkcja zostanie wznowiona 19.07.2021 wg KOLEJNOŚCI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
  • Dlaczego budzimy się w nocy?

2021-04-26 09:47:00 KaszmirowySen.pl
Dlaczego budzimy się w nocy?

W pełni regenerujący sen to taki, po którym czujemy się wypoczęci, pełni energii oraz pozytywnego nastroju. Jeżeli po nocy nie czujesz się rześki i pełen sił, masz kłopoty z koncentracją i skupieniem przyczyną może być to, że pomimo braku problemów z zaśnięciem, co noc budzisz się a Twój sen jest przerywany nawet kilka razy w ciągu nocy. Co może być tego powodem? W jaki sposób temu zaradzić?

Dlaczego budzimy się w nocy? Najczęstsze powody

Wśród przyczyn nocnego wybudzania należy wymienić zarówno czynniki wewnętrzne jak i zewnętrzne. Do czynników zewnętrznych zaliczymy nieodpowiednie warunki do wypoczynku jak:

  • zbyt wysoka temperatura w sypialni (optymalna to 18-19 °C)
  • hałas (dobiegający na przykład z ruchliwej ulicy czy z włączanej nocą pralki)
  • drażniące światło (lampy uliczne, przejeżdżające samochody)
  • duża ilość sprzętów elektronicznych w sypialni, emitujących niebieskie światło (telewizor, laptop, telefony)
  • niewygodny materac o źle dobranych parametrach

Wyeliminowanie pogarszających wypoczynek czynników zewnętrznych nie powinno nastręczać większych trudności. Obniżenie temperatury w sypialni to kwestia przykręcenia kaloryferów zimą i ochrony przed nagrzewaniem pomieszczenia w lecie. Przed hałasem uchronią nas dźwiękoszczelne okna czy rezygnacja z używania głośnego sprzętu AGD nocą, od przeszkadzającego światła uchronią nas rolety, ciemne zasłony czy opaska na oczy. Wyniesienie sprzętu elektronicznego z sypialni to tylko kwestia naszej woli, podobnie jak odłożenie telefonów już kilka godzin przed snem. Większy problem (ze względów finansowych) może stanowić wymiana materaca na nowy. Dodatkowo możemy mieć problem z wyborem. Ilość dostępnych modeli może przytłoczyć. Dlatego dobierzmy twardość materaca do naszej wagi (materac miękki, materac średnio twardy, materac twardy, materac bardzo twardy) a warstwy zewnętrzne do upodobań i preferencji (materac wysokoelastyczny, materac z trawy morskiej, materac 100% lateksowy). Podstawę każdego materaca stanowi rdzeń. W zależności od jego typu wyróżniamy materac piankowy (z wysokoelastycznej pianki HR), materac pocketowy (cylindryczne sprężyny w liczbie 262 szt/m2, umieszczone w materiałowych kieszonkach), materac multipocketowy (zwiększona liczba sprężyn wynosząca 510szt/m2) oraz materac lateksowy (rdzeń stanowi 16 cm warstwa lateksu). Kupując materac zwróćmy uwagę na jego funkcjonalność. Materac dwustronny jest praktycznym rozwiązaniem, możemy wybrać dwie różne strony i stosować je zamiennie. Wydłużamy również żywotność materaca.

Czynniki wewnętrzne powodujące nocne wybudzanie to bardziej kłopotliwy problem:

  • stres oraz depresja
  • choroby

Stres oraz depresja to czynniki długofalowe, objawiają się uczuciem niepokoju, nerwowości, poczucia bezsilności. Depresja objawia się dodatkowo niechęcią do wielu czynności, apatią oraz brakiem zaangażowania. Są częstą przyczyną kłopotów ze snem takich jak bezsenność, wczesne wybudzanie i właśnie przerywany sen. By złagodzić skutki stresu warto się przed snem zrelaksować (wziąć odprężającą kąpiel, wypić ziołową herbatę). W przypadku depresji najlepiej zasięgnąć porady lekarza i rozpocząć profesjonalną terapię.

Również niektóre choroby przyczyniają się do zaburzeń snu. Zespół niespokojnych nóg, z mrowieniem i cierpnięciem wymuszający ciągłe poruszanie nogami, choroby tarczycy a konkretnie jej nadczynność objawiająca się nerwowością, drażliwością, kołataniem serca i drżeniem rąk oraz bezdech senny, bardzo częsty u mężczyzn. Polega na kilu lub kilkunastosekundowym wstrzymaniu oddechu, objawia się chrapaniem, przyspieszonym biciem serca po przebudzeniu. Wszystkie wymienione dolegliwości należy leczyć, by wyeliminować ich ewentualne skutki.

Sen jest ważną częścią naszego życia, wpływa na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Jeżeli będziemy spać odpowiednią ilość godzin dziennie i będzie to sen dobrej jakości zagwarantujemy sobie dobry nastrój, wigor i chęć do dalszego rozwoju. Dobry humor przełoży się na relacje z naszym otoczeniem czyli rodziną, przyjaciółmi oraz współpracownikami.

5% Rabatu na wszystkie materace po wpisaniu kodu rabacik5. Śpiesz się, promocja ograniczona czasowo.